Ograniczenie możliwości korzystania z broni krótkiej - Sonda

Prawo łowieckie, Ograniczenie możliwości korzystania broni krótkiej Sonda - zdjęcie, fotografia
Poluje.pl 15/11/2011 14:36

Na stronie Ministerstwa Środowiska zaprezentowany został projekt zmian do rozporządzenia w sprawie szczegółowych warunków wykonywania polowania i znakowania tusz z 12 października 2011 r., które mają na celu ograniczenie możliwości korzystania przez myśliwych z rewolwerów i pistoletów oraz broni bocznego zapłonu. A jakie jest Wasze zdanie? Czy Ministerstwo słusznie chce wprowadzić taki projekt?
Sondę znajdziecie na stronie głównej, tuż pod ogłoszeniami.

Reklama

Ograniczenie możliwości korzystania z broni krótkiej - Sonda komentarze opinie

  • jan antosiak 2013-09-10 09:32:36

    co to znaczy ograniczenie ? jak zwykle ktoś palnął bzdurny temat. Albo każdy myśliwy w tym przypadku może korzystać z broni krótkiej albo nikt. To albo nikt odnosi się jedynie do nas ,,maluczkich,,, myśliwych polujących zgodnie ze wszelkimi przepisami nie wspomnę o prawach moralnych i etycznych. Znam przypadki posiadania broni krótkiej przez myśliwych i posługiwanie się nią na polowaniu /indywidualnym/. Więc jak możemy posiadać dodatkowo broń krótką i korzystać z niej w trakcie polowania czy nie ? Mi osobiście jest ona /broń krótka/ zbędna i nie mająca żadnego zastosowania a już na polowaniu w szczególności.

  • p k 2012-11-20 19:40:58

    A może tutaj wcale nie chodzi o myśliwych a pod tym płaszczykiem mogliby się zaopatrzyć wszelkiej maści mafiozi i inne grupy wystarczyłoby zdac egzamin łowiecki. Wracając do bezpieczeństwa to broń krótka jest o wiele bardziej niebezpieczna mam w tej materii duże doświadczenie proszę mi wierzyć ,dodatkowe szkolenia dla myśliwych konieczne .A jak będą traktowane badania psychologiczne tak jak myśliwych czy tak jak posiadaczy broni palnej do ceów ochrony?

  • Andrzej N 2012-05-19 15:58:50

    Tak się złożyło, że miałem wielokrotnie przez lata możliwość postrzelania z różnych rewolwerów ale nigdy nie wpadłem na pomysł wykorzystywania tej broni w celach łowieckich. Tak samo uważam dziś. Dlatego policyjny pomysł zakazu używania broni krótkiej przeszedł mimowolnie obok mnie. Jest mi to obojętne. Natomiast żałuję, że nie ma możliwości polowania z lekkich sztucerków do drapieżników i jak wspomniał przedmówca w celach czysto treningowych.
    Jest u nas jakaś taka tendencja do mocnych kalibrów i średnic luf. Taki urok łowów nad Wisłą. Do małego drapieżnika można bez problemu i w majestacie prawa strzelać z ciężkiej breneki w kal.12, a nie wolno używać n.p. kal.17.

  • robert rola 2012-04-07 07:47:42

    Moi drodzy koledzy Broń krótka jest bardziej niebezpieczna od broni długiej , w samym użytkowaniu i przenoszeniu i to powie wam każdy ekspert od broni .I tu powinny być kursy bezpieczeństwa bezapelacyjnie. To czy ona jest w ogóle potrzebna myśliwemu to jest inna sprawa. Jednak broń sportowa bocznego zapłonu powinna być ogólnie dostępna dla myśliwych. Szczególnie do strzelań treningowych. Zaobserwujmy ile sztuk amunicji zużywam na rok ile kulowej a ile śrutowej. Jak wiadomo trening czyni mistrza . Na pewno poprawiło by to etyczność wykonywania polowania. Darz Bór.

  • Krzysztof Kosek 2012-03-06 23:22:27

    Do dziś nikt nie słyszał o wypadkach na polowaniach spowodowanych bronią krótką. Nie demonizujmy więc w temacie "pistolet na polowaniu".
    Wracając na ziemię. Kiedyś do polowania wystarczył: odstrzał, dubeltówka, behatka wojskowa, uszanka, gumofilce, dobre oko i przede wszystkim PASJA ŁOWIECKA. Krótka broń na polowaniu ? Bez komentarza.
    Darz Bór.

  • Krzysztof Kosek 2012-03-06 22:48:58

    Jeżeli chodzi o bezpieczeństwo w obcowaniu z bronią krótką, to biorąc pod uwagę częstotliwość używania w celach łowieckich broni myśliwskiej (długiej) versus broń krótka, możliwość wypadku z bronią krótką używaną w celach łowieckich jest bliska zeru. Wypadki z bronią myśliwską zdarzały się zawsze, aczkolwiek sporadycznie. O wszystkich wiemy, bo media zawsze polowały na takie sensacje.

  • Krzysztof Kosek 2012-03-06 22:26:14

    Moim zdaniem posiadanie przez myśliwego broni krótkiej jest kwestią indywidualnego wyboru. Jako młody myśliwy niejednokrotnie dobijałem zwierzynę nożem ( kiedyś było to wręcz zalecane, żeby nie kaleczyć tuszy dodatkową kulą). Jeżeli myśliwy wiedział jak to zrobić, jednym kłuciem humanitarnie skracał cierpienie zwierzęciu. Oczywiście u normalnego człowieka po takim "zabiegu" pozostawał kac moralny. Co innego strzelać do dzika z odległości 100m, a co innego odebrać mu życie w bezpośrednim kontakcie. Na szczęście w mojej karierze łowieckiej w takiej sytuacji byłem może 5 razy.
    Jestem za tym, żeby każdy myśliwy miał prawo do posiadania broni krótkiej, ale tylko do dostrzelenia zwierzyny. Ja osobiście nie skorzystałbym z tego prawa. Jako stary myśliwy strzelam tylko wtedy, kiedy mam absolutną pewność trafienia na komorę. Nie dotyczy to oczywiście polowań zbiorowych, bo wszyscy wiemy jak strzela się do zwierzyny w biegu.
    Darz Bór.

  • Jerzy Zembroń 2012-01-10 12:59:53

    Czy broń krótka jest myśliwemu potrzebna ? Tu zgadzam się, że nie jest ona konieczna bo do tej pory obchodziliśmy się bez niej i było dobrze, ale uważam także, że dobrze by było gdyby ona była na naszym wyposażeniu. Myślę też, że należy iść z duchem czasu i korzystać z tego co nam przynosi życie, i tu coś podpowiada mi, że nie należy uciekać od tego co jest praktykowane z dobrym skutkiem, w niektórych bardziej cywilizowanych pod tym względem, państwach świata. Jestem przekonany, że nie należy zamykać się na to co już jest gdzie indziej. My ciągle tkwimy w skorupie w jaką przyodziała nas poprzednia epoka ustrojowa, zrzućmy ją wreszcie z siebie i zacznijmy inaczej patrzeć na to co inni już widzą i mają. Nie cofajmy się o krok do tyłu. Nie zamykajmy się w tej skorupie przeszłości, a pisząc o dostrzeliwaniu zwierzyny nie miałem na myśli, że to dostrzeliwanie ma się odbywać po każdym strzale z długiej broni gwintowanej. Niestety, nawet przy najlepszym przygotowaniu do polowania, zdarzają się przypadki, w których konieczne jest dostrzelenie zwierzęcia. Przykładem tu może być choćby to, że w momencie pociągnięcia za spust poruszenie się namierzonego celu skutkuje uderzeniem kuli nie tam gdzie zamierzaliśmy kulę ulokować. Lepiej jest to zrobić z broni krótkiej niż długiej, chyba tu się ze mną wszyscy zgodzą. Przywołani zostali tu myśliwi z poprzednich epok, którzy ranną zwierzynę dobijali innymi sposobami, czyli kordelasem poprzez jej skłucie. Nie wiem czy takie dobijanie zwierza byłoby przyjemne dla wielu z nas, jestem przekonany, że niejeden z nas nie podjął by się wykonania tak drastycznej i nieprzyjemnej operacji. Innym problemem jaki może nas w łowisku zaskoczyć, to jest np. niezamierzona awaria naszego sprzętu celowniczego, niestety takie rzeczy się zdarzają nawet przy najlepszej jakości sprzęcie, jest to tzw. złośliwość rzeczy martwych, itp, itd. Dlatego upieram się przy tym aby te wszystkie komplikacje jakie w tej chwili istnieją przy zalegalizowaniu posiadania broni krótkiej do celów myśliwskich, zostały usunięte, a o tę broń niech starają się Ci, którzy chcą ją mieć. "Darz Bór"  

  • Bogumił 2012-01-06 15:56:50

    posiadanie przez myśliwych broni krótkiej nie jest  rzecza  złą. czy zwiększy to liczbę wypadków z uzyciem broni też nie sądze. istotną sprawą jest to, czy taka broń jest myśliwemu potrzebna i czy tak do końca spełni ona swoje przeznaczenie. mówi się że będzie ona używana w celu dostrzeliwania zwierzyny( bo w europie tak sie robi)model polskiego myślistwa trwa praktycznie niezmiennie od wielu lat, sięgając kilkanaście a nawet kilkadziesiąt lat wstecz myśliwi dysponowali dużo gorszą technologicznie bronią, polowali  i niepotrzebowali krótkiej broni do dostrzeliwania zwierzyny.choć taka istniała. nagle kiedy mamy na rynku dostepne dla każdego sztucery o dużej powtarzalności, lunety z montażami wysokiej klasy nastepuje zapotrzebowanie w łowiectwie na broń krótką.  by ewentualnie dostrzeliwać zwierzynę. Myśle że przy każdym przypadku potrzeby dostrzeliwania zwierzyny to myśliwy powinien zadać sobie pytanie - co zrobił żle?. dzisiaj na rynku mamy dostęp do amunicji, broni i optyki wysokiej klasy za naprawde rozsądną cenę,  jest to sprzęt którym powinno zadawać się śmierć zwierzęciu jednym strzałem. problem tkwi tylko w umiejętnościach mentalności myśliwych.po pierwsze  zamiast wydawać pieniądze na broń krótką, czy nie lepiej podnieść swoje umiejętności strzeleckie,  a po drugie dziwi mnie to że nastała w naszym kraju moda na broń o kalibrach(ja je nazywam damskimi) 243W i podobne a z których grono myśliwych strzela do grubych dzików, łań, a nawet jeleni byków.Ja nie neguje skuteczności takich kalibrów ale strzelając z nich do takiej zwierzyny nie można popełniać najmniejszych błędów.kiedy my myśliwi zaczniemy byś w pełni świadomi strzelania to potrzeba dostrzeliwania i myśl o tym nie będzie nam do głowy przychodziła a co zatem idzie broń krótka nie będzie nam potrzebna

  • Jerzy Zembroń 2012-01-03 20:04:01

    Tak samo jak z broni krótkiej, można postrzelić się i z broni długiej. Nie zgadzam się z tym, że przy wprowadzeniu na wyposażenie myśliwych tego rodzaju broni zwiększy się liczba wypadków. W większości normalnych państw na świecie myśliwy ma w swoim wyposażeniu krótką broń palną, która ma mu służyć do dostrzeliwania postrzałków, i uważam, że tak powinno być. W naszym jednak kraju jak pojawi się ten temat to zaraz obrasta on całą masą apokaliptycznych komentarzy, że my nie jesteśmy do tego przygotowani, że będzie więcej wypadków, że będą rozboje, że w ogóle będzie "Meksyk" w Polsce, itp. Taka sam wrzawa była na początku lat 90-tych kiedy to zaczęto wydawać pozwolenia na broń gazową i krótką broń palną. W końcu pozwoleń tych wydano bardzo dużo i jakoś nie było zapowiadanej ilości wypadków, rozbojów, ani "Meksyku", czym udowodniliśmy, że jesteśmy społeczeństwem zrównoważonym i zdającym sobie sprawę z odpowiedzialności bycia posiadaczem broni palnej.Pamiętać jednak trzeba o tym aby szkolenie w tym zakresie było obowiązkowe i kończące się egzaminem, tak jak to się dzieje przy uzyskiwaniu pozwolenia na broń myśliwską. Takie szkolenie a potem egzamin powinno się obowiązkowo przechodzić i pozytywnie zdać, bez względu na pozycję społeczną, koneksje, czy posiadane pieniądze. Pozdrawiam wszystkich, a kolegom, którzy temat widzą bardziej, czy mniej czarno, proponuję zmienić sposób myślenia na bardziej pozytywny.  

  • Tomasz Kowalski 2011-11-23 19:45:21

    Witam. Jestem tu nowy.Zgadzam się z kolegą robinsonem. Szkolenia myśliwych posiadających broń krótką z pewnością by nie zaszkodziły. Czy zagrożenie postrzelenia się wzrosło? Myślę, że niekoniecznie. Jeśli zachowa się wszystkie zasady bezpieczeństwa, to nie powinniśmy nigdy o postrzale słyszeć (teoretycznie). Czas pokaże jak potoczą się sprawy.A wracając do tematu- sam też w tej chwili posiadam już broń krótką. Zdziwiło mnie jednak, że w tak prosty sposób można ją nabyć. Wysyłałem pismo do Komendy Wojewódzkiej, aby uzyskać pozwolenie na broń krótką. Byłem przekonany, że potrzebne będą jakieś specjalne uprawnienia do tego, a okazało się, że jedyne co musiałem zrobić to pójść do sklepu i kupić broń...Cieszę się, że ją mam, ale jestem też zdania, że każdy powinien mieć chociaż podstawowe przeszkolenie w tym temacie.Pozdrawiam.

  • robert rola 2011-11-16 19:38:25

    Częściowo prawda.Posługiwanie się bronią krótką to jest całkiem coś innego ale trzeba by było wprowadzić szkolenia dla posiadaczy broni krótkiej. Dużo racji jest w tym stwierdzeniu. Darz Bór.

  • jan antosiak 2011-11-15 19:55:55

    jednym zdaniem : będzie więcej wypadków i przypadków postrzelenia siebie i innych.++

Dodajesz jako: |


Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Chcesz coś sprzedać lub kupić, oferujesz usługi, szukasz pracownika lub pracy?

Dodaj swoje drobne ogłoszenie w naszym serwisie. Zapraszamy!

Dodaj ogłoszenie
Reklama
 Reklama

25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez poluje.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

CMC City Media Communications Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawa 02-761, ul Cypryjska 2G

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"